Gruppträning

 

BODYPUMP®

BODYPUMP® Les mills är ett förkoreograferat skivstångspass där vi tränar styrka och uthållighet på ett enkelt sätt. Les mills ger ut nytt program och musik var tredjemånad

Core-30

Ett 30 minuterspass där vi fokuserar på att stärka coremuskulaturen. Du kommer få en starkare bål, bättre hållning och en stark ländrygg. Vi kommer endast att jobba med vår egen kroppsvikt. En stark core ger inte bara bättre hållning utan du kan lyfta tyngre i gymmet eller få ett bättre löpsteg.

Box

Konditionsträning med inspiration från boxning, du får lära dig rätt teknik för slag och sparkar i luften. Vi arbetar med mitsar och boxhandskar som finns på gymmet. Ett ypperligt tillfälle att utmana din kompis.

Functional Power

Med hjälp av vår egen kroppsvikt, fria vikter och bla gummiband, bräda arbetar vi med att stärka kroppens alla funktioner. Under dessa 60 minuter tränar vi styrka, kondition, balans, stabilitet och rörlighet.

Outdoor Bootcamp

Ett tufft och intensivt pass som vi kör utomhus. Vi kan komma att arbeta ensam eller i par med naturen som hinder eller med enkla redskap. Tanken är att träningspasset inte bara ska vara tufft utan det ska även skapa en teamkänsla där hela gruppen också peppar varandra. Vid dåligt väder flyttar vi in. Vi utgår från receptionen!

Spinning

Kondition/förbränningsträning på inomhuscyklar till fartfylld och pulserande musik med varierande intervaller. Passen är flexibla då man själv kan justera sitt motstånd på sin cykel.

 

Tabata-30

Högintensivt pass på 30 minuter där vi presterar så många repetitioner vi kan i 20 sekunder och vilar i 10secunder. Vi går igenom 11 olika övningar, vissa upprepas 6 gånger och vissa 4. Vi kommer bl.a. att använda oss utav vår egen kroppsvikt, fria vikter, skivstång och bräda.

HIIT-45

HIIT är en förkortning av högintensiv intervallträning. Vi jobbar under korta perioder men försöker att maximera vår träning under den tiden vi arbetar effektivt.  Vi kommer använda oss utav vår egen kroppsvikt, fria vikter, gummiband m.m. Efter ett HIIT pass kommer du att ha hög fettförbränning, öka ämnesomsättningen, öka din syreupptagningsförmåga. Passet passar alla då det är enkla övningar och du bestämmer själv din egen takt och ditt eget max.

AMRAP-30

As Many Rounds As Possible.  Du ges möjlighet att pressa dig själv under egna förutsättningar i gruppträningssalen under 30 minuter i 3 st block och 12 olika övningar. Här kan du verkligen gå utanför din ” comfort zone”. Styrka och kondition!  Övningar är direkt hämtade från Crossfit. Vi kommer bl.a. att använda oss utav vår egen kroppsvikt, fria vikter, gummiband, bräda.

Snabbt in, snabbt ut och helt slut… svettfest!

Yogalates

Det bästa av två världar! Vi blandar statiska och dynamiska rörlighetsövningar från yogan med kroppskontrolls- och båltränande övningar från Pilates. Alla kan vara med! Ta med din egna yogamatta om du har!

Cardioblast

Flåsträning med inspiration från plyometrisk träning. Passet arbetar utifrån tidsintervaller och ger dig möjlighet att boosta din förbränning och din kondition på ett enkelt men utmanande vis samt i helt egen takt.

MRL-30

Under 30 minuter lägger vi all fokus på mage, rumpa och lår. Vi använder oss av gummiband och bla fria vikter, bräda.