Gruppträning

 

BODYPUMP®

BODYPUMP® är styrketräning i grupp ledande av en instruktör med bra motiverande musik till. Du tränar främst uthållighetsstyrka men även till viss del kondition. Du använder skivstång med reglerbara vikter. Du väljer själv dina vikter och utmanar din kropp att nå det resultat du vill ha. Passet är en timme och innehåller såväl uppvärmning som tuff träning och stretch/nervarvning. Body Pump har sitt fokus på korrekt lyftteknik därför är det bra att börja med lite vikt, som du sedan ökar allt eftersom du förbättrar din styrka och kontroll.

Vad ger body pump för effekt?

• Ökad styrka och uthållighet

• Ökad muskelmassa och därmed också ökad fettförbränning

• Starkare kroppshållning

BODYSTEP®

BODYSTEP® är en modern version av step up och är fullproppad med energi, kraft och glädje. Det är ett enkelt, atletiskt pass där du använder en höj- och sänkbar låda och tränar till motiverande musik. Deltar du regelbundet förbättrar du din kondition, blir mer koordinerad och ökar din styrka.

Vad ger body step för effekt?

•Ökad styrka och uthållighet

•Ökad muskelmassa och därmed också ökad fettförbränning

•Ökad stresstålighet

Box

En träningsform inspirerad av boxning. Vi jobbar två och två med handskar och mitsar. Slag och sparkkombinationer varvas med konditions- och styrkeövningar. Tufft men enkelt att lära sig. En garanterad adrenalinkick. Man behöver inte komma i par, utan det går lika bra att boka ensam.

Vad ger Fitness Box för effekt?

•Ökad styrka och uthållighet

•Ökad muskelmassa och därmed också ökad fettförbränning

•Ökad stresstålighet

•Förbättrad koordination

Functional Power

Tufft konditions och styrkepass där kroppens muskler tränas genom funktionella övningar. Förutom kroppen som redskap kan även skivstång, hantlar och gummiband förekomma.

Vad ger functional power för effekt?

• Ökad styrka och uthållighet

• Ökad muskelmassa och därmed också ökad fettförbränning

• Starkare kroppshållning

Core

En effektiv styrkeklass för kroppens kärna, bålen. I detta pass tränas mage och rygg, muskler som påverkar bäckenets position samt skulderbladens position. På så sätt förbättras din hållning och du får en lättare vardag, förebygger skador och värk samt att du med en bra hållning också får ut mer av annan träning. Kör klassen som ett enskilt träningspass eller kombinera med annan konditions- eller styrketräning.

Vad ger core för effekt?

• Ökad styrka och uthållighet

• Ökad muskelmassa och därmed också ökad fettförbränning

• Starkare kroppshållning

Spinning

Spinning är konditionsträning i grupp på stationär cykel. Med inspirerande musik och en drivande ledare belastar du hjärta och lungor, förstärker muskulaturen i lår och vader. Med rätt teknik stärker du också muskulaturen i mage, rygg, axlar och nacke. Under passet jobbar vi i tre olika positioner som på ett varierat sätt tränar konditionen. Du reglerar motståndet på din cykel för att på så sätt efterlikna motlut och nedsförbackar.

Vad ger spinning?

•Ökad kondition

•Ökad stresstålighet

Tabata Express -45

Högintensiv klass på 45 minuter, där konditionsövningar varvas med styrkeövningar. Förutom en lättare uppvärmning och stretch så arbetar vi med 11 olika övningar. Du presterar så många repetitioner du kan efter din egen förmåga i 20 sekunder och vilar därefter i 10 sekunder. I Tabata Express -45 upprepas varje övning 4 eller 6 gånger.

Vad ger Tabata Express för effekt?

•Ökad kondition

•Ökad styrka

•Förbättrad rörlighet

Stationsfys

Högintensivt pass där vi arbetar i 10 olika stationer med olika tidsintervaller. Övningarna är enkla att förstå och att utföra. Kroppen utmanas med hjälp av redskap och egen kroppsvikt.

Du kan anpassa intensiteten efter din dagsform och dina egna mål.

Vad ger Stationsfys för effekt?

•Ökad kondition

•Ökad styrka

•Förbättrad rörlighet